יום שישי, 24 באוגוסט 2012

המדיה תופסת מקום בבית היהודי?


עד למערכת בחירות הזאת, כל מסע בחירות בבית היהודי התנהל מעל דפי עלוני השבת.
"חיים משבת לשבת" אהבנו לכנות את הפרסומים של המתמודדים, ולקרוא את ההבטחות שלהם במהלך התפילה. הכניסה של מתמודדים צעירים וחבר'ה שמנהלים להם את מסע הבחירות הזה, הביאה גם את המדיה החברתית לעלות על שולחן השבת.

עלוני השבת- "חיים משבת לשבת"
המבוגרים של המפלגה לא כל כך יודעים איך "לאכול" את ההתמודדות הזאת, אבל זה נראה כרגע מעניין.
להבדיל מכל מפלגה רגילה פה צריך מעט "היסטוריה" כדי להבין את יחסי הכוחות, ומה עושה המדיה לאותו יחסי כוחות.

עד למערכה הזאת המפלגה שידעה ימים טובים יותר, ריכזה את הפעילות הפוליטית של המתמודדים בה על ידי פרסומים שלהם בעיתונות הכתובה ובעיקר בעיתון "הצופה" אשר היה מזוהה מעל הכל עם המפלגה, כאשר גם בפרסום הטורים והעמדות, היו משוכללות נגיעות פוליטיות פנימיות של המפלגה
לאט לאט שציבור הזה גדל והתפתח הבינו האנשים במפלגה את הפוטנציאל הגלום בבית הכנסת, ולאט לאט התחילו להכניס לשם את דבריהם, לפעמים במסווה של דברי תורה קצרים ואז העברת התוכן שהם רוצים.
כך הפכו  הדיונים במצב המפלגה לשיחת היום היום בבית כנסת (דבר שלא השתנה בכלל עד היום).
לאט לאט "רכשו" ראשי המפלגה עלוני שבת מסוימים אשר פרסו עליהם את חסותם, כמו "שבתון" שקשור מאוד לאורלב או "מצה הרוח" אשר היו"ר שלו הוא ח"כ לשעבר שאול יהלום, ואחד הכותבים הבולטים בו הוא המתמודד עמיאד טאוב, שמתמודד כעצמי אבל יותר מקושר לאורלב.
וכמובן העלון הוותיק שהוקם על ידי ועד הפועל המזרחי "שבת בשבתו" שכמובן מזוהה עם הגרעין הוותיק של המפלגה.

איפה הצעירים?

בנט- חיזק את החשיפה למדיה במפלגה.
החברה הצעירים של המפלגה ובעיקר המתמודדים עליה הבינו שלהתמודד מול עלוני השבת הוותיקים יהיה מאוד קשה.
אז הם העדיפו לפנות לציבור דווקא דרך מערכת שלא הייתה מקובלת בציבור הזה, "הרשת החברתית".
המהלך הזה שינה מאוד את התמונה, למרות שחשוב לציין שבהתחלה ותיקי המפלגה די הסתכלו על זה בזלזול , אבל אחרי מספר שבועות הבינו "שאם אתה לא שם אתה לא קיים".
הראשון ופורץ הדרך הוא כמובן איש ההי-טק נפתלי בנט, שמרגיש שם כל כך בנוח מבחינתו זה "המגרש הביתי שלו", הקיים את אתר "ישראלים" אשר דרכו ניתן להתפקד למפלגה, להזמין חוגי בית, וללמוד על עקרונות "מובילי הדרך" ועוד.
כמובן שאת האתר הוא קישר לפייסבוק שלו. והוא מפעיל גם חשבון טוויטר אישי (שמנוהל על ידי אחד העוזרים שלו אסף).
במקביל הוא מריץ יחד עם איילת שקד את אתר "ישראל שלי" ואת הפייסבוק שלה, והטוויטר שלהם.
בנט יחד עם יוני שטבון לקחו גם בעלות על הפייסבוק של המפלגה, לאחר שהקימו אותו לפני מספר שבועות, ששם הם מעלים דיווחים על המפלגה מכל הרשתות התקשורתיות.
בנט הגדיל לעשות ולפרסם גם כתבות בעיתונים כלכלים על יזמות וסטאר אפ, כמובן מבלי לשכוח לציין שהוא מתמודד על ראשות הבית היהודי
אחד האנשים שהבין את הדבר קצת באיחור זה אורלב, שמיהר להקים ערוץ ביו טיוב, ששם תמצאו את הממליצים שלו מכל הקשת של הציבור הדתי לאומי.
המתמודד האחרון לראשות המפלגה עדין "תקוע" מאחור ואלי הוא חושב שגיוס "שושי" מהמירוץ למיליון כאחד העוזרים שלו יעזור לו, אבל לא כלכך נראה.

אורלב והרשקוביץ- לא כל כך מצליחים להתמודד במציאות החדשה
כאשר אנחנו עושים את ההבחנה הפשוטה מי נמצא איפה, אנחנו חוזרים לוותיקי המפלגה מול הצעירים שבה, הדור הישן מול הדור החדש, למרות שיש עוד מספר צעירים שמחפש את הקול והאישור הפורמלי של וותיקי המפלגה (טאוב,שולי מועלם ועוד).
עדין אי אפשר לחתום שהמדיה תפסה מקום מכובד בפריימריז האלו, אבל מה שכן אפשר להגיד בוודאות, היא שינתה את כללי המשחק פה, וחוסר הודאות שהיא יוצרת, לא נעים בכלל לוותיקי המפלגה שמתחילים ממש לחשוש שהינה זמנם תם ועכשיו המקום הוא של הצעירים.
אבל אני עדין מחכה לשבת כדי לראות את כל המפרסמים ואת מה שכתבו ומעל הכל לדון בזה עמוק לתוך התפילה, כי זה הכדורגל שלנו.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתיבת תגובה
האי מייל שלך לא יופיע באתר.