יום חמישי, 26 ביולי 2012

הגרוש ללירה



כידוע לכם אני לא איש מפלגת העבודה וגם לא אחד שנמנה על בוחריה,הדברים נכתבים לאחר הודעה של נתניהו ושטייניץ על גל התייקרות נוסף, ואני כל הזמן חושב איך שוב הם עושים ככל העולה על רוחם מבלי לחשוש לכיסא שלהם.
נכון אנחנו מדינה דמוקרטית אבל אי אפשר שבדמוקרטיה יהיה כל הזמן מנצח אחד, שלא חושש לגורלו בגלל שאין לו יריב הגון שיכול לאיים עליו פוליטית.
התחזקות מפלגה נוספת אשר יכולה להנהיג את העם תהיה טובה בעיקר לנו העם, יהיה בידנו כלי לאיים על הממשלה.
ולא כמו שקרה שלאחר האמירה של שלי יחימוביץ על הקדמת הבחירות לא שמענו דבר מהממשלה, ולא בגלל שהם לא ידעו מה להגיד, אלא בשביל מה להגיד? 



אז מה חסר למפלגת העבודה?



כל הזמן מדברים על מי יכול לעמוד מול נתניהו בבחירות הבאות, כרגע כולנו יודעים שאין מועמד מבטיח שיכול להתמודד מול נתניהו והעידו על כך הסקרים האחרונים (סופ"ש האחרון) שאפילו הגדילו לעשות ולבחון מי יכול להיות ראש מששלה, ושם שוב ביבי לוקח בגדול.


אז מה חסר למפלגה שמתיימרת להיות האלטרנטיבה לשלטון והמפלגה השנייה בגודלה?
יש כאלו שינסו להצביע לגבי היו"ר של המפלגה שהיא לא חזקה מספיק כדי להתמודד מול נתניהו, אבל היא זו שהביאה את המפלגה למס' המנדטים שצפויים לה בסקרים, אז איך זה מסתדר?


יחימוביץ השיבה למיפלגה הרבה מהקסם שעטף ותה בשנות ה 40 וה 50 עוד בגלגול שלה כמפא"י.
הן בדעות והן בהתנהלות המפלגה, בכך שחיזקה את הגישה הסוציאל דמוקרטית, אבל לא נכנעה ללחץ העם להנהיג מחאה שרק התימרה להיות כזאת.
בכך שהיא מובילה הן בדעותיה והן במעשיה למען העובדים ולמען השכבות החלשות, אבל מהצד השני נשברת מול עייני וחבריו אשר מנהלים את ההסתדרות לא בצורה שהיתה צריכה להתנהל.
שלי יחימוביץ
היא מחזירה את ציבור הבוחרים להאמין בעקרונות שהמפלגה שכחה ברבות השנים, את היסודות עלהם היא קמה והתבססה, יחימוביץ שינתה בעייני חלק מהציבור, בין אלו שקשורים לעבודה ובין אלו שלא, את ההסתכלות על הפוליטיקה בצורה שאותה הכרנו עד היום, היא גורמת להאמין שאפשר גם פוליטיקה אחרת.
אבל הציבור שלה מחפש מנהיג, משהו שיקח את כל הדברים האלו ויהפוך אותם לעשייה, חסר למפלגה ראש אשר יאפיל על המתחרה שמולו אחד כזה כמו בן גוריון או שמעון פרס, יחימוביץ בנתה פה מפלגה לתפארת שאולי צריכה להשאר עוד קדנציה בקואלציה כדי לבסס את העמדות שלה ולחזק את האנשים שלה ואחר כך יחזרו למרכז הבמה.


יחימוביץ צריכה להבין שיש אנשים שנעדו לבנות ויש אנשים שנועדו להוביל, היא אחת כזאת שבונה לא מובילה.
אבל בנוסף לכך היא צריכה עכשיו אחרי ששיקמה יחסית את המפלגה ואת שורותיה-(מפלגה מ 8 מנדטים להצעיד לסקרים של 20 מנדטים זה מדהים!) היא צריכה לבנות את המנהיג הבא, הזה שיחזיר את המפלגה לימים הטובים שלה.

גדולתו של מנהיג היא לדעת מתי הוא צריך לפנות את מקומו לבא אחריו.



2 תגובות:

  1. חכה תן לשלי לעבור את מבחן הבחירות הקרובות, יש מצב שהיא תפתיע

    השבמחק
    תשובות
    1. תראה את הסקרים האחרונים, כאשר שואלים את הבוחר מי יותר מתאים לכהן כראש ממשלה, רק 7% בוחרים בה.
      יכול להיות שהיא תצליח להביא כמות גדולה של מנדטים, אבל הבוחרים שלה לא רואים בה מנהיגה.

      מחק

כתיבת תגובה
האי מייל שלך לא יופיע באתר.